Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019

ΑΝ

                           ΑΝ        Τζόζεφ Ράντγιαρντ Κίπλινγκ


Αν να κρατάς μπορείς το λογικό σου, όταν όλοι τριγύρω σου,
Το χάνουν το δικό τους, και ρίχνουν το φταίξιμο σε σένα.
Αν τον εαυτό σου να εμπιστεύεσαι μπορείς, όταν οι άλλοι σε αμφισβητούν,
Αλλά να βρίσκεις ελαφρυντικά και για αυτήν ακόμη την αμφισβήτησή τους.
Αν μπορείς να περιμένεις, δίχως από την προσμονή να εξουθενώνεσαι.
Ή αν σε συκοφαντούν, εσύ να μη βυθίζεσαι στο ψέμα.
Ή και αν σε μισούν, να μην δίνεις διέξοδο στο μίσος.
Κι ωστόσο να μην δείχνεσαι ούτε πολύ καλός, ούτε με περισσή σοφία να μιλάς.
Αν να ονειρεύεσαι μπορείς, δίχως το όνειρο να έχεις για αφέντη,
Aν να στοχάζεσαι μπορείς, δίχως να κάνεις το στοχασμό αυτοσκοπό σου,
Αν το μπορείς το Θρίαμβο και την Καταστροφή να αντικρίζεις,
Και στους δυο αυτούς αγύρτες πανομοιότυπα να φέρεσαι.
Αν να ακούς αντέχεις την αλήθεια που εσύ έχεις ειπωμένη,
Από πανούργους νοθευμένη, παγίδα για άμυαλους να έχει καταντήσει,
Ή να παρακολουθείς όλα όσα τη ζωή σου έχεις αφιερώσει, τσακισμένα,
Και πάλι ν’ αρχινάς να τ’ αναστυλώνεις με εργαλεία φθαρμένα.
Αν να στοιβάζεις το μπορείς όλα όσα έχεις κερδισμένα,
Και όλα μεμιάς κορώνα γράμματα να παίζεις, και να τα χάνεις,
Και να ξεκινάς από την αρχή και πάλι
Και μια λέξη να μην ξεστομίζεις, για την απώλεια σου!
Και αν μπορείς καρδιά και νεύρα και μυώνες ν’ αναγκάσεις,
Πάλι να σου δουλέψουνε κι ας είναι από καιρό αφανισμένα,
Κι έτσι ολόρθος να κρατιέσαι, ακόμη κι αν τίποτε δεν έχει απομείνει,
Εκτός από τη θέληση να τους φωνάζει: «Κρατήστε!»
Αν με το πλήθος να μιλάς μπορείς και να κρατάς την αρετή σου,
Ή με βασιλιάδες να περπατάς μη χάνοντας το απλό το φέρσιμό σου,
Αν μήτε εχθροί μήτε και φίλοι καρδιακοί μπορούν να σε πληγώσουν,
Αν όλοι οι άνθρωποι σε υπολογίζουν, όμως κανένας υπερβολικά,
Αν του θυμού σου το λεπτό που φαίνεται αδυσώπητη η ψυχή,
Μπορείς ν’ αφήσεις να διαβεί, την πρώτη ξαναβρίσκοντας γαλήνη.
Δική σου θα ναι τότε η Γη, μ’ όλα όσα έχει να προσφέρει,
Και κάτι ακόμα, πιο πολύ: Άντρας αληθινός θα είσαι εσύ παιδί μου.

Αυτό το ποίημα που το ξέρω και το έχω διαβάσει σε μικρή ηλικία μπορεί και πριν πάω στο σχολείο 
που αναγκάστηκα και  έζησα κάποιες αναφορές και τελικά άντεξα ,άρα αντέχω και προχωράω Αυτό δείχνει ότι στο τέλος εγώ θα κερδίσω Εγώ θα είμαι η νικήτρια ......!!! 




10 σχόλια:

  1. Το ξερω το ποιημα και ειναι οτι καλυτερο.Εκπληκτικο!!!!!Να εισαι παντα καλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. μου άρεσαν πολλά οι φωτογραφίες με την αγαπημένη μου θάλασσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οσες φορές και να διαβάσω το ΄΄Αν΄΄ πάντα θα βρίσκω στοιχεία μου και πάντα θα πιστεύω στη δύναμη του εαυτού μας !! Αρα ναι μπορείς και αντέχεις !! Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. What gorgeous pictures of the sea!! So beautiful!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Μου αρέσει να διαβάζω τα σχόλια σας